cykeldagbog

Hvem havde spaaet at....

cyklingPosted by eva k√łngerskov Sat, May 10, 2008 10:09:23

Fredag d. 9/5

Dag 343

Km i dag: 70 km

tid paa cyklen: 4 t 11 min

Gennemsnit: 16,75 km/t

Km ialt: 11235 km

Jeg sov elendigt i nat og haabet om at benene ville vaere i topform i dag, blev mindre og mindre, som jeg kom i gang med dagen. Jeg var konstant traet og selv ikke Henry's morgenmad og kaffe kunne aendre paa det faktum at jeg meget hellere ville ligge i en god seng hele formiddagen end jeg ville op paa cyklen...

I sidste ende var det nu udemaerket da jeg foerst kom i gang. Jeg holdt en formiddagspause, hvor en halv pose toerrede abrikoser fik fyret godt op under de Koengerskovske kedler. I byen kystbyen Bolougne holdt jeg en lang pause, og fik kigget mig lidt omkring i den dejlige by. Den nye bydel var prydet med fancy cafeer og butikker, mens den gamle bydel husede nogle fantastiske bygninger som holdt til i et virkeligt hyggeligt kvarter. Havde det ikke vaeret for den (alt for) store maengde 13-aarige og ekstremt larmende engelske skoleelever, havde jeg nok brugt lidt laengere tid indenfor de gamle bymurer...

Jeg koerte langs kysten som var helt fantastisk smuk, udsigterne passede perfekt til de billeder af Normandiet som befandt sig i mit hoved inden jeg kom hertil. Det var blevet til god koersel og jeg noed det bakkede terraen. En lang stigning foerte mig op til Normandiets hoejeste "pas", hvor jeg godt svedig kunne slappe lidt af.

Paa toppen af passet var der linet op med tv-vogne og officials. Jeg faldt i snak med to officials, som fortalte at der i oejeblikket var gang i et stort fransk etapeloeb - det stoerste efter Touren, og at etapen i morgen loeb i dette omraade. de to officials var en af loebsdiriktoerene og pensioneret cykelrytter, Pascal og engelsktalende og virkelig sympatiske sebastien.

Pascal tilboed hurtigt at jeg kunne tage ud og spise med dem i aften, og madinvitationen blev endnu hurtigere til bad og hotelinvitation. Jeg tog med dem til byen, hvor vi startede med at besoege et par venner - borgmester og viceborgmester - som havde en yatch liggende nede i havnen. her blev der drukket champagne til den helt store femmertyveoerer - 6 flasker for at vaere helt praecis. Jeg holdt mig dog tilbage efter det foerste glas!

Senere tog vi paa bar, hvor vi fik lidt at spise. Klokken 24 rundede Pascal det gyldne hjoerne af 49 aar, og det blev fejret. Pascal var en fantastisk mand, og det gik mig virkelig paa at jeg ikke kunne snakke med ham. Han havde det paa samme maade, og vi var begge interesserede i at hoere hinandens historier, og derfor i sidste ende begge super frustrerede. Det var dog tydeligt at kemien var god selvom vi ikke kunne snakke...

Vi tog til hotellet hen ad klokken 2, og her fik jeg et af de stoerre kulturchok. Top, top....TOPhotel, var hvad vi var havnet paa, og jeg kunne slet ikke sove, pga de mange detaljer og finurligheder jeg skulle kigge paa. Mit vaerelse var topmoderne og havde altan med udsigt over havet...skoent!

En helt igennem god dag, som bekraefter en af de mange glaeder ved dette cykelliv...Jeg havde aldrig spaaet at denne dag ville ende her paa et ultrafint hotel i selskab med topsympatiske franskmaend...

Live is good...vive le france...