cykeldagbog

Museangreb!

cyklingPosted by eva køngerskov Tue, April 08, 2008 00:48:54

Loerdag d. 5/4

Dag 309

Camping v. Hostería los Torres - Río Serrano

KM i dag: 50 km

Tid paa cyklen: 3 t 56 min

Gennemsnit: 12,63 km/t

Km ialt: 9659 km

I gaar loeb baade jeg, Rose og Ty toer for kaffe - vores allesammens "bedste ven" om morgenen. Normalt ville man kunne koebe kaffe(og mad som vi ogsaa naesten er loebet toer for) i de smaa kiosker, der ligger rundt omkring i parken, men saa let skulle det ikke vaere. Enten er de lukkede, eller ogsaa saelger de bunker af chokoladebarer, kiks og pisco(chilensk/peruviansk braendevin, red.) - men ingen kaffe eller det der lignede aftensmad var at finde nogle steder.

Udover at min morgen startede uden kaffe, startede den ogsaa uden morgenmad. I loebet af natten hoerte jeg muselyde i forteltet. For at undgaa netop dette havde jeg lukket alle cykeltasker, og der laa kun en plastikpose med shampoo tilbage. Jeg maatte derfor ud i nattekulden og haenge shampooposen i et trae, saa mussegnaveriet kunne stoppe.

Tilbage i posen fortsatte musselydene og denne gang gik det op for mig at de rent faktisk kom fra en af cykeltaskerne - Foej for Pokker! En heftig adrenalin fór pludselig rundt i kroppen paa mig, og med rystende fingre fik jeg langsomt aabnet for tasken. Ingen mus. Jeg kastede lidt efter lidt poser med mad ud af tasken, og pludselig fulgte en lille mus, som stroeg direkte ud af teltet.

Maden var dog mussebidt af, og det var nok til at jeg lod den dumpe i skralderen. Foer vi koerte afsted tog vi dog et smuk forbi El Refugio, hvor vi betalte urimlig mange penge for lidt kaffe og broed. Det var dog det hele vaerd - specielt da det blev nydt foran den braendende pejs.

I dag koerte vi igennem Torres del Paine nationalparken, og det var helt exceptionelt smukt - en af Sydamerikaturens absolut flotteste dage. Vejret var ikke i top, men vi undgik regnen og det var i sidste ende det vigtigste...

Vi camperede vildt, lige ud for parken. Det var meget vild camping, og mindede mig mere om et kaempe krat vi var hagnet i, end det var et essentielt teltspot. Der var dog en flod fuld af fisk, og hvis Ty havde en lille portion fiskeheld, kunne aftensmaden muligvis blive reddet...

Heldet var der ikke, saa mens Rose og Ty spiste lidt linser, fik jeg bakset lidt toerre ris ned i maven. KLokken 19.20 var solen gaaet ned, og jeg laa i posen med en god portion paranoia over de lyde jeg hoerte udenfor - endnu et musseangreb kunne jeg ikke helt overskue...

Heldigvis blev det en mussefri nat!